دسته بندی موضوعی احکام شرعی - اقامت
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
1-اقامت در سفر
تمام بودن نماز کسی که شغلش مسافرت است اگر شک کند در جایی ده رو
1314 - کسی که شغلش مسافرت است ، اگر شک کند که در وطن خود یا جای دیگرده روز مانده یا نه ، باید نماز را تمام بخواند.
2-اقامت در غيروطن
شکسته بودن نماز در اولین سفر بعد از توقف ده روزه در غیر وطن برای کسی که شغلش سفر است
1313 - کسی که شغلش مسافرت است ، اگر در غیر وطن خود ده روز بماند درسفراولی که بعد از ده روز می رود، باید نماز را شکسته بخواند چه از اول قصدماندن ده روز را داشته باشد یا نداشته باشد.
3-اقامت در وطن
شکسته بودن نماز در اولین سفر بعد از توقف ده روزه در وطن نسبت به کسی که شغلش مسافرت است
1312 - کسی که شغلش مسافرت است ، اگر ده روز یا بیشتر در وطن خود بماند،چه از اول قصد ماندن ده روز را داشته باشد چه بدون قصد بماند، باید در سفر اولی که بعد از ده روز می رود، نماز را شکسته بخواند.
4-انصراف از اقامت
تمام بودن نماز مسافری که قصد ده روز کرده است اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی از قصد خود برگردد
1342 - اگر مسافر قصد کند ده روز در محلی بماند، چنانچه پیش از خواندن یک نماز چهار رکعتی از ماندن منصرف شود، یا مردد شود که در آن جا بماند یا به جای دیگر برود، باید نماز را شکسته بخواند واگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی ازماندن منصرف شود یا مردد شود تا وقتی در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند.
شکسته بودن نماز مسافری که قصد ده روز کرده است اگر قبل از خواندن یک نماز چهار رکعتی از ماندن منصرف شود و یا مردد شود
1342 - اگر مسافر قصد کند ده روز در محلی بماند، چنانچه پیش از خواندن یک نماز چهار رکعتی از ماندن منصرف شود، یا مردد شود که در آن جا بماند یا به جای دیگر برود، باید نماز را شکسته بخواند واگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی ازماندن منصرف شود یا مردد شود تا وقتی در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند.
صحت روزه مسافری که قصد ده روز کرده و بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی منصرف شده است
1343 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر روزه بگیرد و بعد از ظهراز ماندن در آن جا منصرف شود چنانچه یک نماز چهار رکعتی خوانده باشد روزه اش صحیح است و تا وقتی در آن جا هست باید نمازهای خود را تمام بخواند و اگر یک نماز چهار رکعتی نخوانده باشد روزه آن روزش صحیح است اما نمازهای خود راباید شکسته بخواند و روزهای بعد هم نمی تواند روزه بگیرد.
وظیفه مسافری که قصد ده روزه کرده است و روزه گرفته و بعد از ظهر از قصد خود منصرف شده است
1343 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر روزه بگیرد و بعد از ظهراز ماندن در آن جا منصرف شود چنانچه یک نماز چهار رکعتی خوانده باشد روزه اش صحیح است و تا وقتی در آن جا هست باید نمازهای خود را تمام بخواند و اگر یک نماز چهار رکعتی نخوانده باشد روزه آن روزش صحیح است اما نمازهای خود راباید شکسته بخواند و روزهای بعد هم نمی تواند روزه بگیرد.
تمام بودن نمازهای مسافری که قصد ده روزه کرده و سپس منصرف شده است و نمی داند پیش از انصراف نماز رکعتی خوانده است یا نه
1344 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر از ماندن منصرف شود و شک کند پیش از آن که از قصد ماندن برگردد، یک نماز چهار رکعتی خوانده ، یانه باید نمازهای خود را شکسته بخواند.
بطلان نماز اگر در رکوع رکعت سوم از قصد اقامت ده روزه منصرف شود
1346 - مسافری که قصد کرده ، ده روز در جایی بماند، اگر در بین نماز چهاررکعتی از قصد خود برگردد، چنانچه مشغول رکعت سوم نشده ، باید نماز را دو رکعتی تمام نماید و بقیه نمازهای خود را شکسته بخواند، و اگر مشغول رکعت سوم شده نمازش باطل است ، و تا وقتی در آن جا هست باید نماز را شکسته بخواند اگر چه داخل در رکوع رکعت سوم شده باشد.
شکسته بودن نماز در مدت اقامت اگر در رکعت سوم از قصد ده روز منصرف شود
1346 - مسافری که قصد کرده ، ده روز در جایی بماند، اگر در بین نماز چهاررکعتی از قصد خود برگردد، چنانچه مشغول رکعت سوم نشده ، باید نماز را دو رکعتی تمام نماید و بقیه نمازهای خود را شکسته بخواند، و اگر مشغول رکعت سوم شده نمازش باطل است ، و تا وقتی در آن جا هست باید نماز را شکسته بخواند اگر چه داخل در رکوع رکعت سوم شده باشد.
لزوم اتمام نماز به صورت دو رکعتی اگر مسافر قبل از رکعت سوم از قصد اقامت ده روز منصرف شود
1346 - مسافری که قصد کرده ، ده روز در جایی بماند، اگر در بین نماز چهاررکعتی از قصد خود برگردد، چنانچه مشغول رکعت سوم نشده ، باید نماز را دو رکعتی تمام نماید و بقیه نمازهای خود را شکسته بخواند، و اگر مشغول رکعت سوم شده نمازش باطل است ، و تا وقتی در آن جا هست باید نماز را شکسته بخواند اگر چه داخل در رکوع رکعت سوم شده باشد.
5-تمام خواندن در سفر انصراف از اقامت
تمام بودن نماز بعد از قصد اقامت و خواندن یک نماز چهار رکعتی هر چند از قصد خود منصرف شده باشد
1352 - اگر به خیال این که رفقایش می خواهند ده روز در محلی بمانند قصد کند که ده روز در آن جا بماند و بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی بفهمد که آنهاقصد نکرده اند اگر چه خودش هم از ماندن منصرف شود، تا مدتی که در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند.
6-قصد اقامت
تمام بودن نماز اگر پیش از رسیدن به فرسخی بخواهد ده روز در محلی توقف کند
1292 - اگر پیش از آنکه به هشت فرسخ برسد مردد شود که بقیه راه را برودیا نه ، و در موقعی که مردد است مقداری راه برود و بعد تصمیم بگیرد که بقیه راه را برود چنانچه باقیمانده سفر او هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد ولی بخواهد برود و برگردد باید نماز را شکسته بخواند ، ولی اگر راهی که پیش ازمردد شدن و راهی که بعد از آن می رود روی هم هشت فرسخ باشد بنابر احتیاطنماز را هم شکسته و هم تمام بخواند اگر چه جمع واجب نیست و نماز شکسته است .
تمام بودن نماز اگر توقف ده روز یا عبور از وطن منصرف شود
1294 - کسی که می خواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند و نیز کسی که مردد است که از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند اگر از ماندن ده روز یا گذشتن از وطن منصرف شود، باز هم باید نماز را تمام بخواند ولی اگر باقیمانده راه هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود وبرگردد باید نماز را شکسته بخواند.
وظیفه مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند وقتی دیوار آنجا را ببیند و اذانش را بشنود
1319 - مسافری که به وطنش برمی گردد، وقتی دیوار وطن خود را ببیند و صدای اذان آن را بشنود باید نماز را تمام بخواند ولی مسافری که می خواهد ده روز درمحلی بماند وقتی دیوار آن جا را ببیند و صدای اذانش را بشنود. بنابر احتیاطواجب باید نماز را تأخیر بیندازد تا به منزل برسد، یا نماز را هم شکسته و هم تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر در محلی که قصد دارد ده روز پی در پی بماند
1335 - مسافری که قصد دارد ده روز پشت سرهم در محلی بماند، یا می داند که بدون اختیار ده روز در محلی می ماند، در آن محل باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر در محلی که می داند بدون اختیار ده روز خواهد ماند
1335 - مسافری که قصد دارد ده روز پشت سرهم در محلی بماند، یا می داند که بدون اختیار ده روز در محلی می ماند، در آن محل باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر در جائیکه ده روز می ماند هر چند قصد ماندن شب اول یا شب یازدهم را نداشته باشد
1336 - مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند لازم نیست قصد ماندن شب اول یا شب یازدهم را داشته باشد و همین که قصد کند از اذان صبح روز اول تا غروب روز دهم بماند باید نماز را تمام بخواند، و همچنین اگر مثلا قصدش این باشد که از ظهر روز اول تا ظهر روز یازدهم بماند، باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافری که قصد دارد از ظهر روز اول تا ظهر روز یازدهم بماند
1336 - مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند لازم نیست قصد ماندن شب اول یا شب یازدهم را داشته باشد و همین که قصد کند از اذان صبح روز اول تا غروب روز دهم بماند باید نماز را تمام بخواند، و همچنین اگر مثلا قصدش این باشد که از ظهر روز اول تا ظهر روز یازدهم بماند، باید نماز را تمام بخواند.
شکسته بودن نماز اگر مسافر نخواهد تمام ده روز را در یک جا بماند
1337 - مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند در صورتی باید نماز را تمام بخواند که تمام ده روز را در یک جا بماند، پس اگر بخواهد مثلا ده روز در نجف و کوفه یا در تهران و شمیران بماند باید نماز را شکسته بخواند.
وظیفه مسافری که قصد ده روز کرده و از اول قصد کرده که به اطرف هم برود
1338 - مسافری که می خواهد ده روز در محلی بماند اگر از اول قصد داشته باشدکه در بین ده روز به اطراف آن جا برود چنانچه جایی که می خواهد برود خطه سور بلداقامت یا از بساتین و مزارع و باغات اطراف آن باشد به مقداری که رفتن به آن جامنافی با صدق و اقامت در بلد نباشد باید در تمام ده روز نماز را تمام بخواندولی چنانچه بخواهد تا کمتر از چهار فرسخ برود چنانچه در نیت او باشد که دربین ده روز فقط یک مرتبه برود و بیش از دو ساعت رفتن و برگشتن را طول ندهد، درهمه ده روز باید نمازش را تمام بخواند.
انعقاد قصد اقامت ده روزه هر چند احتمال ضعیفی بدهد که مانع پیش آید
1340 - کسی که تصمیم دارد، ده روز درمحلی بماند، اگر چه احتمال بدهد که برای ماندن او مانعی برسد در صورتی که مردم به احتمال او اعتنایی نکنند باید نمازرا تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر اگر قصد کند تا آخر ماه در جایی بماند و بداند تا آخر ماه ده روز یا بیشتر مانده است
1341 - اگر مسافر بداند که مثلا ده روز یا بیشتر به آخر ماه مانده و قصد کند که تا آخر ماه در جایی بماند باید نماز را تمام بخواند ولی اگر نداند تا آخر ماه چقدر مانده و قصد کند که تا آخر ماه بماند، باید نماز را شکسته بخواند اگرچه از موقعی که قصد کرده تا آخر ماه ده روز یا بیشتر باشد.
شکسته بودن نماز مسافر اگر قصد کند تا آخر ماه در محلی بماند و نداند تا ا[ر ماه ده روز است یا نه
1341 - اگر مسافر بداند که مثلا ده روز یا بیشتر به آخر ماه مانده و قصد کند که تا آخر ماه در جایی بماند باید نماز را تمام بخواند ولی اگر نداند تا آخر ماه چقدر مانده و قصد کند که تا آخر ماه بماند، باید نماز را شکسته بخواند اگرچه از موقعی که قصد کرده تا آخر ماه ده روز یا بیشتر باشد.
لزوم اتمام نماز به صورت چهار رکعتی اگر در وسط نماز قصد اقامت نماید
1345 - اگر مسافر به نیت این که نماز را شکسته بخواند مشغول نماز شود و در بین نماز تصمیم بگیرد که ده روز یا بیشتر بماند باید نماز را چهار رکعتی تمام نماید.
لازم نبودن تجدید قصد اقامت اگر بیش از ده روز در محلی بماند
1347 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر بیشتر از ده روز در آن جابماند تا وقتی مسافرت نکرده باید نمازش را تمام بخواند و لازم نیست دوباره قصدماندن ده روز کند.
صحت روزه مستحبی و نماز جمعه و نافله ظهر و عصر و عشا در محلی که قصد اقامت ده روز نموده است
1348 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند باید روزه واجب را بگیرد ومی تواند روزه مستحبی را هم به جا آورد و نماز جمعه و نافله ظهر و عصر و عشارا هم بخواند.
وجوب روزه بر مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند
1348 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند باید روزه واجب را بگیرد ومی تواند روزه مستحبی را هم به جا آورد و نماز جمعه و نافله ظهر و عصر و عشارا هم بخواند.
لزوم تمام خواندن نماز اگر قصد اقامت کرده و بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی بخواهد به جائی که کمتر از 4 فرسخ است برود و ...
1349 - مسافری که قصد کرده ده روز در جایی بماند اگر بعد از خواندن یک نمازچهار رکعتی بخواهد به جایی که کمتر از چهار فرسخ است برود و برگردد به محل اقامه خود، باید نماز را تمام بخواند.
وظیفه مسافری که بعد از قصد اقامت و خواندن یک نماز چهار رکعتی بخواهد به جائی که کمتر از 8 فرسخ است برود و ده روز بماند
1350 - مسافری که قصد کرده ده روز در جایی بماند اگر بعد از خواندن یک نمازچهار رکعتی بخواهد به جای دیگری که کمتر از هشت فرسخ است برود و ده روز در آن جا بماند باید در رفتن و در جایی که قصد ماندن ده روز کرده ، نمازهای خود را تمام بخواند ولی اگر در جایی که می خواهد برود هشت فرسخ یا بیشتر باشد باید موقع رفتن نمازهای خود را شکسته بخواند و چنانچه در آن جا قصد ماندن ده روز کرد، نمازش راتمام بخواند.
وظیفه مسافری که قصد اقامت نموده و بعد از یک نماز چهار رکعتی بخواهد به جائی که کمتر از 4 فرسخ است برود و ده روز بماند
1351 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر بعد از خواندن یک نمازچهار رکعتی بخواهد به جایی که کمتر از چهار فرسخ است برود، چنانچه مردد باشد که به محل اولش برگردد یا نه ، یا به کلی از برگشتن به آن جا غافل باشد، یا بخواهدبرگردد، ولی مردد باشد که ده روز در آن جا بماند یا نه ، یا آن که از ده روزماندن در آن جا و مسافرت از آن جا غافل باشد، باید از وقتی که می رود تابرمی گردد و بعد از برگشتن نمازهای خود را تمام بخواند.
تمام بودن نماز در روز سی و یکم اگر چند بار قصد اقامت کمتر از ده روز کرده باشد
1354 - مسافری که می خواهد نه روز یا کمتر در محلی بماند اگر بعد از آن که نه روز یا کمتر در آن جا ماند بخواهد دوباره نه روز دیگر یا کمتر بماند همین طور تاسی روز، روز سی و یکم باید نماز را تمام بخواند.
سخنرانی توسط آیت الله خوشوقت درباره دین از سایت راسخون با عنوان تقوا / شرح خطبه 198 نهج البلاغه
مراثی (نوحه) توسط حاج مهدی مختاری بمناسبت محرم الحرام از سایت راسخون با عنوان وداع با شهدای غواص - حدیثی نوشتن با خط نور - مدح امیرالمومنین - 1394/05/15
ادعیه (دعاخوانی) توسط اباذر حلواجی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت شهید آوینی با عنوان زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها
تلاوت توسط استاد سید متولی عبد العال درباره 21 - انبیاء از سایت الکعبه با عنوان الأنبیاء و الضحى حفل المولد النبوى
مناجات توسط حاج عبدالرضا هلالی بمناسبت رمضان المبارک درباره راز و نیاز با خدا از سایت تبیان با عنوان ای ذکر رحمت
مدایح (به شادی ) توسط حاج روح الله بهمنی بمناسبت رجب المرجب درباره حضرت علی اصغر ع از سایت تبیان با عنوان سرباز دشت کربلا
اذان توسط استاد مرحوم رحیم موذن زاده از سایت تبیان با عنوان گلبانگ اذان
ترتیل توسط شیخ طارق عبدالغنی دعوب درباره 106 - قریش از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره قریش - حفص از عاصم
ندبه انتظار توسط حاج میثم مطیعی بمناسبت محرم الحرام درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از سایت شهید آوینی با عنوان واحد: امام زمان یابن زهرا، به داد زمین و زمان رس
کتاب صوتی توسط حجت الاسلام و المسلمین علی ملکی از سایت پی سی دانلود با عنوان ترجمه شنیداری قرآن کریم - ویژه جوانان و نوجوانان - علی ملکی - سوره الحجر
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی مظاهری درباره دین از سایت راسخون با عنوان اگر مضمون عنه به امر ضامن دین را داد کند
کلیپ سخنان توسط حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بمناسبت محرم الحرام درباره دین از سایت راسخون با عنوان کلیپی زیبا درمورد محبت امام حسین ع به ما
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
|
سایت جایگزین
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 181,828,594